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News - The First Descendant : Das ging schnell - Hotfix 1.0.4 ist bereits da

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Und da ist der nächste Hotfix zu The First Descendant. Schon kurz nach dem Statement zum Valby-Run-Farmspot ist das Update da, das die Dinge wieder gerade rückt.

Drei Wochen nach Release von The First Descendant sind wir mit dem neuesten Hotfix bereits bei Version 1.0.4 angelangt. Man kann wirklich nicht sagen, dass Magnum Studio und Nexon trödeln beim patchen.

Das Update widmet sich - wie angekündigt - dem aktuellen Farmspot Vulgus Strategic Outpost in der Festung. Mit dem Update wird nun der viel zu schnelle Respawn der Gegner heruntergeschraubt und damit an die anderen Außenposten angepasst. Allerdings haben die Entwickler parallel auch die Cooldowns aller Vulgus-Außenposten von fünf auf nur noch eine Minute reduziert, sodass eure Wartezeiten nicht mehr ganz so arg sind.

Ansonsten beinhaltet das Update auch einige weitere Verbesserungen. So wird zum einen der Speicherplatz für Module von 1.000 auf 1.500 Stück vergrößert. Zum anderen droppen Leeresplitter nun auch von Gegnern in den Special Operations und nicht mehr nur bei den Leerefragmenten.

Hier die kompletten Patchnotes zu Hotfix 1.0.4 von The First Descendant:

The First Descendant Hotfix 1.0.4

Patch Details

Content Improvements

  • Module storage limit has been increased from 1000 to 1500.
  • Cooldown for “Vulgus Strategic Outpost” has been reduced from 5 minutes to 1 minute.
  • Spawning time between monster respawn has been increased, and the reward amount has been adjusted at the ” Vulgus Strategic Outpost”.
  • Void Shards will now drop when defeating monsters in Special Operation. There will be the most void fragment drops at the Special Operation “Neutralize Void Experiment.”
  • Using “Mark for Arrest” item obtained from Special Operation will grant ten times the usual amount of gold. When “Mark for Arrest” is used from ‘consumable’ tab, it will convert to 100,000 gold, and “High-Value Mark for Arrest” will convert to 1,000,000 gold.

# Director’s Comment

With this adjustment, the reward amount at Fortress outpost has been reduced. However, to ensure that “Valby run” remains a popular hunting ground like Ambush Point and Refined Run, we have set the reward efficiency significantly higher than originally intended. We hope to provide numerous farming spots in The First Descendant, each with unique characteristics and usefulness to different Descendants. Instead of reverting Valby run to its original design intent, we have adjusted it to offer similar efficiency to other high-reward hunting grounds.

Additionally, we have shortened the cooldowns for all outposts so that players can play them more frequently without deliberately failing and no longer need to search for outposts with shorter cooldowns by moving around the map. We have also added gold rewards to Special Operations and adjusted 4 types of Void Shards to be randomly dropped, allowing players to choose and utilize various hunting grounds.

Through issues like the Fortress Outskirts and Valby run, we are learning what kind of play style our players enjoy. The experience of sweeping through and farming monsters is of significant value in our game.

Zudem geben die Entwickler auch gleich schon einen Ausblick auf das nächste Update, das für Woche 5 des Spiels angedacht ist. Dazu gehören Balancing-Anpassungen für einige Nachfahren und einige ultimative Waffen, von denen vor allem AoE-Charaktere wie Valby, Blair und Freyna profitieren sollen. Mit dem Peace Mediator kommt eine neue Wumme ins Spiel, ebenso wie mit Luna ein neuer Nachfahren.

The First Descendant - New Launch Characters Trailer

Ein weiterer Trailer stellt frische Charaktere zum Launch von The First Descendant vor.

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